Saturday, 23 November 2013

cuti panjang.....

cuti akhir tahun telah pun tiba. Ada yang bersuka-ria,bersedih dan bercuti. Lumrah lah kan kalau cuti ada homework. waktu cuti ini hendaklah kita gunakan dengan sebaiknya. tapi, kalau lama sangat mungkin tak seronok. baru seminggu lebih bercuti, aku dah mula rindu pada kawan-kawan dia sekolah dan asrama. kehidupan di asrama mendidik ku untuk menjadi insan yang lebih BERDIKARI. macam-macam aku belajar di asrama. asramalah tempat kami bermain,belajar,bergurau dan macam-macam lagi la. kehidupan di asrama sudah sebati dalam hidupku, oleh itu apabila berada di rumah, aku berasa agak kekok kerana tiada rakan-rakan di rumah. oleh itu, hargailah masa-masa bersama kawan-kawan dan keluarga.
sekian , wassalam....

Monday, 17 December 2012

Sekolah Baru

25 Mei 2012...aq berpindah ke Sekolah Menengah Sains Batu Pahat atau nama singkatannye SEHEBAT..Hari itu hari Jumaat..aq,mak,dan abah pergi ke sekolah itu untuk mendaftarkan diri..selepas selesai mendaftar di pejabat..aq di bawa oleh seorang cikgu untuk melihat dorm,katil dan locker . then..aq dimasukkan ke kelas 1 Bijaksana selepas aq bersalam dengan mak dan ayah ku..untuk pengetahuan. Sekolah Menengah Sains Batu Pahat a.k.a SEHEBAT adalah sekolah yg bru dibuka dan dirasmikan pada 2 Mei 2012..sekian saja dari saya.. Wassalamualaikum W.B.T ... by :Jonk Ryan

Sunday, 5 February 2012

Sekolah Baru!!

2012 tahun pertama masuk sekolah menengah. Aku terpilih untuk masuk ke Sekolah Mengenah Agama Kerajaan Johor (SMAKJ).Seronok betul di sana.Tapi aku sorang sahaja dari SK Peserai.Ramai kawan aku masuk asrama.Kepada yang tak dapat asrama jangan bimbang lepas tingkatan 3 mohonlah sekolah yang anda minat.ok la nak on9 Fb.Assalamualaikum :D

Tuesday, 29 November 2011

:D :P :) :( :O

sori ,da lama x update blog lagi pon xde mase hehehe
alhamdulillah dpt 5A mase UPSR aritu huhhhh   mase tu takut gak x dpt 5A  SK Peserai dpt 22 org 5A dan 11 org 4A1B(kalau x silap la).target 30 org 5A tapi x kisah la aslkan pecah rekod. Jumaat ni gi KL tmankn makcik . doakan slmat pergi&balik. smpai cni je la ye. bai

Thursday, 8 September 2011

UPSR 5 HARI LAGI !!!!!

Susulan itu,saya berharap agar anda dapat mendoakan agar saya dan rakan-rakan mendapat keputusan yang cemerlang dalam UPSR :D
peacceee yyeeooohhh!!!!

Sunday, 28 August 2011

Selamat Hari Raya

Kepada semua rakan-rakan dan ahli keluarga
Jika saya ada membuat salah dan silap,saya minta ampun dari hujung rambut sampai hujung kaki dan doakan saya mendapat kejayaan cemerlang dalam UPSR
Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir Batin :D

Friday, 22 July 2011

Wazzup!! dan Salam 1Mlaysia
ni blog baru aku jgn lupa follow ea